Uniform

Dassen, dasringen en kentekens hebben we steeds op voorraad in ons lokaal, vraag er naar bij de leiding. Voor andere uniformstukken hebben we ook een eigen tweedehandsshop. Daar kan je terecht om oude, maar toch nog in goeie staat zijnde hemden/truien/broeken te kopen en te verkopen. De leiding zal je graag de nodige uitleg geven.

Voor nieuwe uniformstukken verwijzen we je naar de Hopperwinkel. Je kan online bestellen, of naar de dichtsbijzijnde Hopper winkel in Gent gaan. Het is ook mogelijk om kleding online te bestellen en er om te gaan en af te halen bij het afhaalpunt in Merkeveld te Zedelgem.

Website: www.hopper.be/
Adres dischtsbijzijnde Hopper winkel: Antwerpsesteenweg 242, 9000 Gent

Hopper

Kapoenen

Kapoenen dragen enkel een rood-zwarte das en eventueel een dasring. Deze zijn verkrijgbaar in ons scoutslokaal. Vraag ernaar bij de leiding van uw kind.

Welpen

De welpen dragen een groene korte scoutsbroek met een scoutsriem, een trui van Scouts en Gidsen Vlaanderen, een das met dasring en een groen petje. Deze zijn verkrijgbaar in de Hopper winkel of tweedehands in onze eigen tweedehandsshop. Meer info bij de leiding

Op de trui moeten er 4 kentekens staan. Hieronder zie je welke kentekens en waar deze dienen te komen.

Uniform welpen

Jongverkenners, verkenners en JIN’s

1.  Kenteken van je tak
  2.  Groepslintje